Playa de As Catedrais PEPA LOSADA

29 ene 2024 . Actualizado a las 05:00 h.

Se a sostibilidade ten tres patas —econmica, social e ambiental—, dira que na experiencia turstica hai unha trade de actores responsables: visitantes, residentes e industria.

Ningun cuestiona a capacidade do turismo para influr na economa, xa que considerado como unha das grandes industrias mundiais. Con todo, necesita dunha planificacin efectiva para xerar un impacto econmico positivo no destino. Debe garantir a conservacin dos atractivos, a preservacin do medio ambiente, a proteccin das culturas e do patrimonio que visitamos.

Anda que falar de impactos interpretado moitas veces coma un ataque, lonxe diso, tratar do tema unha oportunidade para identificar os problemas e ser capaces de incidir nas sas causas. Nin a comunidade nin o sector queren perder os atractivos que lles xeran beneficios econmicos. Pero a conduta do viaxeiro pode ocasionar efectos non desexados, creando aversin ao turismo. Daquela, se temos en conta a sostibilidade da actividade e do medio ambiente, necesario influr no comportamento dos e das turistas para que realicen un consumo consciente.

Xa aconteceu iso na compra de cosmtica ou mesmo de alimentos. Se a xente coece os custos da sa accin, o seu consumo mis responsable. Por iso, traballando coa concepcin do turismo consciente, entendemos que para encontrar a sostibilidade, antes habemos pasar pola concienciacin sobre a incidencia que un ten nos lugares visitados. Quen fai turismo tamn responsable da continuidade da actividade, do patrimonio e do medio ambiente.

Deste xeito, iniciativas como o Portal to Per ou Santiago de Compostela Frxil son dous proxectos recentes que procuran unha mellor experiencia que agregue beneficios para todos os involucrados. As das actan na responsabilidade das e dos turistas para xerar a sostibilidade dos destinos patrimoniais.

O turismo consciente presenta a tica e as actitudes respectuosas de quen visita como fonte de sostibilidade do destino, dos seus atractivos e costumes. Debemos incorporar estas vivencias a un modelo alternativo de desenvolvemento, poendo o foco na conciencia que deben ter as persoas sobre os impactos da sa viaxe. dicir, o turismo consciente relacinase coas persoas como a responsabilidade social o fai coas empresas. As, para que a actividade sexa sostible, igual que non se poden separar a perspectiva econmica, social e ambiental, tampouco se pode obviar a responsabilidade das persoas turistas.

Jakson Soares coordinador do grupo de investigacin en Experiencia Turstica da UDCemembro dogrupo de investigacin en Turismo, EconomaeSostibilidade da Universidade Estatal do Cear-Brasil